איך ניתן למנוע נזקי מים?

שתפו את הכתבה

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

שיקום מבנים יכול להתבצע לאחר הצטברות של נזקי מים, אך יש לא מעט שיטות שבהן אפשר למנוע אותם מלכתחילה. הדבר החשוב הוא להבין למה נוצרים נזקים מן הסוג הזה ומאיפה מים עלולים לחדור אל תוך המבנה. כך ניתן לאטום חלקים מסוימים של המבנה ולצמצם את הסיכוי לנזקים בלתי הפיכים. כמו כן, חשוב לבדוק ליקויי בנייה במבנים ישנים ולא לשכוח לבצע איטום גם בבניינים חדשים.

הנה למשל כמה שיטות שבהן ניתן למנוע נזקי מים והוצאות על שיקום מבנים ישנים וחדשים:

א. איתור נזילות – יש כיום כלים מתקדמים לאיתור נזילות ללא הרס, הרמת ריצוף או לכלוך. אפשר למשל להפעיל מצלמה תרמית כדי לזהות את מוקד הנזילה, או להשתמש בציוד מתקדם אחר ולבדוק האם קיימת נזילה בתוך הקיר. איתור נזילות הוא שלב ראשון וחיוני בטיפול בתקלה ולאחר מכן במניעת נזקים.

ב. איטום תקופתי – ברוב הבניינים החדשים מבצעים איטום עם יריעות ביטומניות או עם זפת. זהו איטום שמספיק לכמה שנים בלבד, אך חשוב לתחזק אותו. התחזוקה של זיפות גגות מבוצעת על בסיס הלבנה וסיד, בעוד את היריעות הביטומניות צריך להחליף בגלל בלאי ושחיקה.

ג. מעקב אחר צריכת מים – אינדיקציה נוספת לנזקי מים עשויה להיות צריכת מים מוגברת. צריכת המים היא סימן טוב לאופי השימוש, וכאשר הנתונים לא עולים בקנה אחד עם ניסיון העבר אמורה להידלק אצלכם נורה אדומה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שגם לאחר זיהוי של צריכת מים מוגברת נדרשת הזמנת אנשי מקצוע לטובת שיקום ואיטום.

היתרונות של החלפת צנרת

יש בעלי בתים ודירות שמעדיפים להחליף את כל הצנרת אחת לתקופה מסוימת וכך לצמצם עוד יותר את נזקי המים הפוטנציאליים. החלפה של הצנרת כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת, אך מצד שני היא מעניקה שקט וביטחון.

בסופו של דבר, נזקי מים הם חלק בלתי נפרד מהשימוש בצנרת. בשביל לצמצם את הנזקים צריך לבצע איתור נזילות מוקדם, לאטום את כל החלקים הרגישים של המבנה והבית וכמובן לעקוב אחר החשבון החודשי.

כתבות נוספות

אמנת השירות שלנו

התחייבות להגיש שירותי נקיון כלליים למגוון גופים פרטיים ומתחייבים לתוצאות ברבה הכי גבוהה הענקת שירותי נקיון לכלל קוחותינו באופן המכבד את  רצונותיהם, ולהביא לשביעות רצונם

לכל הצפה יש פיתרון נקי

אחת התופעות המוכרות בקרב משפחות רבות הן ההצפות המתרחשות דרך חורי הניקוז בבית. אין ספק כי התמודדות עם הצפה דורשת לא פעם תעצומות נפש ואנרגיות

מעוניינים בשירות של חברת ניקיון?

צרו איתנו קשר עוד היום