מידע על איטום גגות

שתפו את הכתבה

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

כאשר הדברים אמורים בתחזוקת הבית לכולנו יש נטייה לדחות את הקץ: נותנים לזמן לעבור ומקווים לטוב. עם זאת, קיימים תחומים מסוימים שבהם מומלץ להקפיד על בדיקה תקופתית שכן עלות עבודות התחזוקה נמוכה בהרבה מתיקון הנזקים שעשויים להיגרם עקב הזנחת הבדיקה.

 

איטום של הגג – חשוב לדעת

בהקשר זה חשוב במיוחד להתייחס לאיטום גגות אשר נועד למניעת נזילות. איטום גגות פירושו הנחת חומרי איטום על גג הבית כדי להגן עליו מפני נזילות בעונת הגשמים. נזילות אלו עשויות לגרום לנזקים בהיקף נרחב, והן קשות לטיפול ותיקון. לעתים אין דרך לטפל בהן במהלך עונת החורף והנזק מתגבר ומחמיר. מומלץ להזמין איטום במהלך עונת הקיץ כדי למנוע את הנזילות של החורף הבא, ולא להגיע למצב שבו מזמינים בעלי מקצוע על מנת לתקן את הנזילות שנוצרו בחורף שחלף.

את עבודות האיטום רצוי להזמין מחברה מתמחה. כדאי לבחור בחברה שיש לה יכולת לבצע עבודות גלישה כדי לאפשר איטום של חלקים מן המבנה אשר קשה לגשת אליהם. כאשר בוחרים בספק לעבודות האיטום יש לתת את הדעת על כך שעבודה במחיר נמוך עשויה להסתיים בנזילות אשר יגרמו לנזקים שעלותם תיקונם גבוהה. לנזילות יש נטייה לחזור על עצמן ולהחמיר במרוצת השנים, ואיכות עבודת האיטום משמעותית ביותר. בררו מהם חומרי הגלם שהספק עושה בהם שימוש: המגוון בשוק רחב ויש לבחור בחומרים מן האיכות הגבוהה ביותר לעבודה מיטבית. בנוסף, יש לוודא שגימור האיטום בנקודות החיבור למעקה מתבצע כהלכה.

כאשר בוחרים את הטכניקה שבה ייעשה שימוש בעת איטום הגג יש להתחשב באיטום הקיים ובסוג הגג שמבקשים לאטום. האפשרות המוכרת היא זיפות הגג, שיטה שהייתה פופולארית מאד בעבר בשל מחירו הזול של חומר הגלם. ניתן להשיג זפת באיכות גבוהה מאד וחשוב להשתמש בבעל מקצוע מנוסה מכיוון שעבודת הזיפות דורשת מיומנות. לחלופין ניתן לעשות שימוש ביריעות ביטומניות – יריעות חזקות שעליהן מניחים שכבת אגרנט לבן שמיועד להגן על היריעות מחום השמש. אפשרות נפוצה נוספת היא התזת חומרים פולימריים – שיטה שאינה מתאימה לגגות שדורכים עליהם שכן אחיזת החומר אינה חזקה. בחירת החומר הנכון חשובה ביותר ודורשת ידע מקצועי, מכיוון שהנחת חומר על איטום קודם שאינו מתאים לו עשויה להסתיים בהתנתקות השכבות וביצירת בעיה משמעותית באטימה. שיקולים נוספים בעת הבחירה הינם מבנה הגג, מהם המתקנים המוצבים עליו, זוויות השיפועים, החומר ממנו בנוי הגג, אפשרויות ניקוז המים וכמובן השאלה האם הגג מרוצף ומשמש  את יושבי הבית.

כתבות נוספות

אמנת השירות שלנו

התחייבות להגיש שירותי נקיון כלליים למגוון גופים פרטיים ומתחייבים לתוצאות ברבה הכי גבוהה הענקת שירותי נקיון לכלל קוחותינו באופן המכבד את  רצונותיהם, ולהביא לשביעות רצונם

לכל הצפה יש פיתרון נקי

אחת התופעות המוכרות בקרב משפחות רבות הן ההצפות המתרחשות דרך חורי הניקוז בבית. אין ספק כי התמודדות עם הצפה דורשת לא פעם תעצומות נפש ואנרגיות

מעוניינים בשירות של חברת ניקיון?

צרו איתנו קשר עוד היום