ניקוי הבית אחרי נזקי מים

שתפו את הכתבה

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

המים הם מקור החיים ואנו צריכים אותם בכל מקום שבו נהיה אך כשיש יותר מידי מהם הם יכולים להיות לא פחות קטלניים מאש. אמנם נזקי המים אינם נפוצים כמו נזקי שריפה או נזקי סופות קשות אך במקרים רבים משפחות שלמות לא מבינות כיצד הן יוצאות מהבוץ שאליו נכנסו.

מאין הגיעו כל המים?

שיקום נזקי מים הוא תהליך ארוך אך לפני שנדבר עליו צריך להבין מאיפה בכלל יכולים להגיע כל כך הרבה מים. אמנם בישראל הגשמים אינם רבים ולמעשה בשיא החורף, לא בטוח כלל שיהיו סופות שיימשכו יותר מכמה שעות. לעתים אנו סובלים מסופות קשות שנמשכות כמה ימים אך מעבר לסופות אלו, המים יכולים להגיע כתוצאה מהצפה שנוצרה בגלל פיצוץ בצינור גדול ולמרות שזה נראה תסריט בדיוני הוא קורה ללא מעט אנשים. באופן טבעי, המקומות שבהם הכי סביר שיהיו נזקים מהמים הם מרתפים, חניונים או כל מקום נמוך אחר אך הם יכולים לקרות בכל מקום.

ניקוי הבית אחרי נזקי מי

השלב הראשון בטיפול בנזקי המים הוא ניקיון. הניקיון חייב להיות יסודי ואחרי שההצפה שנוצרה תתייבש, יהיה אפשר להבין מדוע המים יוצרים לכלוך ונזק רב למרות שבכל מצב אחר הם אלו שמשמשים אותנו לניקיון. המים נספגים בכל מקום, בקיר, בבדים וברהיטים, יוצרים ריח רע והכי גרוע, סוחבים איתם לכלוך רב. המים שהחריבו לנו את הבית או את העסק לאו דווקא יהיו מים נקיים וצלולים ולכן הניקיון חייב להיות מותאם למצב, מבוצע עם מכונות שטיפה מתאימות וכמובן חולש על כל נקודה ונקודה.

שיקום נזקי מים כולל חיטוי וניקוי של העובש

במידה והבית או העסק ספגו סובלים מנזקי מים קשים, ניקיון רגיל לא יספיק. יש צורך לחטא כל פינה בהם נספגו המים כיון שבבוא הזמן יגיע העובש. העובש הוא למעשה פטריות שמכסות שטחים נרחבים ועלולים לגרום לנזק רב ולהיות מפגע תברואתי לא פשוט. אלרגיה לעובש יכולה לצוץ, מחלות שונות שיהיו בקרבת המקום וכמובן שלא מדובר על איכות חיים שאנו רוצים לזכות לה. ניקוי העובש צריך להתבצע בצורה יסודית עם מכונות שטיפה בלחץ וכמובן חיטוי יסודי של כל המקום כדי למנוע מבקטריות וזיהומים להצטבר במקום. הניקיון חייב להיות מקיף לכל הווילונות, הרהיטים, השטיחים ושאר האביזרים שיכולים לספוג מים ולהיות בית גידול להיווצרות של עובש נוסף.

לשפץ את היסודות המסוכנים

שיקום נזקי מים כול להרבה פעולות קטנות וגדולות אך למעשה המוכרת ביותר היא בדיקה של יציבות המבנה. חשוב לזכור שהמים יכולים לגרום לאסון כבד אפילו לבטון ולקירות לבנים ואחרי זמן מה שהמים שהו במקום, יש צורך לבדוק שהיסודות עדיין נמצאים במקומם, שהקירות עדיין עומדים איתן ושלמעשה הבית בכלל בטוח להמשך החיים. הבדיקה חייבת להיות מבעלי מקצוע מומחים בתחום ולהתבצע לפי כל הנהלים הכי מחמירים כדי לוודא שאין חשש שחלק מהתקרה יקרוס, שהקיר יקבל זווית או שהאיטום עצמו כבר לא מה שהיה טרם הופעת המים.

הצלת הרהיטים ומוצרי האלקטרוניקה

אחת הבעיות הכי גדולות של המים היא הקורוזיה שנוצרת בעקבותיה. הקורוזיה היא תהליך השיתוך בו מתחילה להופיע חלודה על מתכות שונות. עם כמות גדולה של מים סביר להניח שלוחות החשמל וכל מוצרי האלקטרוניקה במקום נפגעו ולכן יש צורך לבדוק מה ניתן להציל ומה עלול לסכן את הבטיחות. יחד עם זאת, רהיטים רבים, בעיקר אלו שעשויים מעץ, ככל הנראה נפגעו ולכן יש צורך לייבש אותם ולנסות להפוך אותם שוב לשימושיים.

כתבות נוספות

אמנת השירות שלנו

התחייבות להגיש שירותי נקיון כלליים למגוון גופים פרטיים ומתחייבים לתוצאות ברבה הכי גבוהה הענקת שירותי נקיון לכלל קוחותינו באופן המכבד את  רצונותיהם, ולהביא לשביעות רצונם

לכל הצפה יש פיתרון נקי

אחת התופעות המוכרות בקרב משפחות רבות הן ההצפות המתרחשות דרך חורי הניקוז בבית. אין ספק כי התמודדות עם הצפה דורשת לא פעם תעצומות נפש ואנרגיות

מעוניינים בשירות של חברת ניקיון?

צרו איתנו קשר עוד היום