ניקוי מדרגות וניקוי מעקות – מה עושים?

שתפו את הכתבה

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

כמעט בכל בניין יש מדרגות ומעקות. גם בניינים שיש להם מעלית קיים חדר מדרגות לכאלה שאינם מעוניינים לעלות במעלית. ניקוי חדרי מדרגות ומעקות הם גם אקט בריאותי. משתמשים רבים מעבירים חיידקים. בעונת החורף מדרגות ומעקות מתלכלכים עקב הרטיבות שיש בחוץ ועלייה במדרגות משאירה לכלוך מהנעליים. המדרגות הן חלק מהמבנה והניקיון שלהן חשוב.

ניקוי מבנים ציבוריים

מרבית המוסדות הציבוריים, בנקים, בתי ספר, בתי חולים וקופות חולים, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות מעסיקים חברות ניקוי שדואגות לשלוח עובדי משלהם כדי לנקות את המבנים ובכלל זה ניקוי מדרגות. ניקוי מעקות הוא חלק בלתי נפרד מניקוי המבנה והמדרגות שבתוכו.

ניקיון מדרגות ומעקות מחייב את המציאות מאחר ובכל שעות הפעילות של המקומות הציבוריים הללו עולים אנשים רבים מלכלכים את המדרגות  ונאחזים במעקה. מי מאתנו לא חווה עליה במדרגות ושימוש במעקה מלוכלך.

בתים פרטיים ובתים משותפים

בבתים פרטיים יש בדרך כלל מפלס או יותר והעלייה אל המפלס העליון נעשית בעזרת מדרגות. לבטיחות מתקינים גם מעקות. לאורך כל היום עולים ויורדים בני המשפחה ולכן בכל פעם שמנקים את הבית מנקים גם את המדרגות ובכלל זה גם את המעקה.  ניקיון חדר המדרגות חשוב בעיקר בבתים בהם יש ילדים קטנים שלעיתים משליכים דברים שגורמים לכלוך, כמו אוכל ושתיה.

בבתים משותפים לרוב יש אדם שמגיע כמה פעמים בשבוע כדי לנקות את הרכוש המשותף ובכלל זה את חדר המדרגות והמעקה. גם אם יש מעלית ישנם שכנים שעולים ברגל. מתבצעות עבודות שיפוץ בדירה זו או אחרת מה שגורם ללכלוך ואבק בחדר המדרגות ומצריך ניקוי מדרגות.

אחזקת חדר מדרגות ומעקות

מדי פעם צריך לבצע פעולות אחזקה לחדרי המדרגות, בעיקר שיש בהם מעקות מברזל. עם הזמן בגלל תנאי מזג האוויר ניקוי מעקות אינו מספיק. הצבע מתקלף וצריך לסייד את חדר המדרגות. פעולות אלו נעשות באופן שוטף במוסדות ציבוריים. בבתים משותפים שיפוץ חדר המדרגות והמעקה נעשה בדרך כלל בעת שיפוץ כללי בבניין.

בתקופה האחרונה נעשים שיפוצים בבניינים רבים במסגרת שיפור פני העיר ובזמן שיפוץ חיצוני של הבית המשותף משפצים את חדר המדרגות והמעקה.

סוגי מדרגות ומעקות

רוב המדרגות בבניינים עשויים שיש אבל בשנים האחרונות בונים בניינים ציבוריים, בעיקר עם מפלס אחד או יותר,(בנקים למשל) ומתקינים מדרגות ומעקה עשויים עץ. ניקיון מדרגות ומעקה מעץ שונה ממדרגות אבן ומעקה מברזל. יש חומר ייחודי לצורך כך. המעקה לא תמיד צבוע בצבע אלא משוך בלק  והניקוי שלו הוא על ידי מטלית יבשה והכל כדי למנוע שריטות.

מוסדות כמו בתי ספר שמנסים להכניס קצת אור וצבע למבנים צובעים את מעקה המדרגות בצבעים שונים. בכל תקופה מחליפים את צבע המעקה כך המבנה מקבל צביון חדש.

כתבות נוספות

אמנת השירות שלנו

התחייבות להגיש שירותי נקיון כלליים למגוון גופים פרטיים ומתחייבים לתוצאות ברבה הכי גבוהה הענקת שירותי נקיון לכלל קוחותינו באופן המכבד את  רצונותיהם, ולהביא לשביעות רצונם

לכל הצפה יש פיתרון נקי

אחת התופעות המוכרות בקרב משפחות רבות הן ההצפות המתרחשות דרך חורי הניקוז בבית. אין ספק כי התמודדות עם הצפה דורשת לא פעם תעצומות נפש ואנרגיות

מעוניינים בשירות של חברת ניקיון?

צרו איתנו קשר עוד היום