ניקיון לאחר שיפוץ

ניקיון לאחר שיפוץ

אין זה משנה אם מדובר במשרד או אם מדובר בדירה פרטית. עדיין, חלל לאחר שיפוץ מהווה אתגר לניקיון, וזאת משום שאין מדובר בלכלוך קל ובטאטוא מהיר. חברת השיפוצים אחראית על ביצוע השיפוץ ולא על 'עבודה נקייה'. רגע לפני השכרת חברה לפינוי דירות או חברה המספקת שירותי ניקיון לאחר שיפוץ, נמליץ על כמה דרישות עקרוניות שבלעדיהן המשימה לא תבוצע כראוי.

מבט ראשון ותיאום ציפיות ברור

כאמור, הניקיון אינו ניקיון סטנדרטי: לרוב מדובר בשאריות של טיט ומלט הדבוקים למרצפות ולאריחי חדר הרחצה והכלים הסניטריים, לארונות המקובעים לקירות ולחלונות ברחבי הבית. על מנת לוודא שהשירות המקצועי של חברת הניקיון אכן יספק את כל הנדרש, מומלץ להזמין את נציג החברה אל החלל המיועד לניקיון ולסייר יחד עמו.

תיאום הציפיות חשוב ומונע הפתעות מיותרות. כמו כן, חשוב לעגן את הנתונים בחוזה מוסדר מראש בו ייכתבו הנקודות החשובות מבחינתכם. יש לוודא תאריך התחלה ותאריך סיום לפרויקט הניקיון ולשאול לגבי מספר אנשי הצוות העתידים להגיע. אם חברת הניקיון טוענת שיום אחד הוא די והותר, אך מצד שני מודיעה כי מדובר באדם אחד עבור דירה גדולה, מומלץ להקדיש מחשבה שנייה לגבי העסקתה.

כיצד מתבצע ניקיון הדירה?

כמו בכל תחום כך גם במקרה זה, חובת הציוד מוטלת על כתפי החברה, כולל המכשור הנדרש וחומרי הניקיון. חברות מקצועיות עושות שימוש בחומרי ניקיון ייעודיים כדי לשמור על המבנה אותו הם מנקים. חשוב לוודא כי מדובר בחומרי ניקיון מאושרים בעלי תו תקן – אף אחד אינו מעוניין לגלות שהרצפה באזור האסלה 'נאכלה' ממי אש. על אותו המשקל כדאי לברר לגבי האביזרים בהם החברה עושה שימוש, בלאי גורם לניקיון ירוד.

ניקיון לאחר שיפוץ – אופן הביצוע

כמה שאלות מנחות יכולות לסייע לכם כדי לוודא את רמת המקצועיות של חברת שירותי ניקיון זו. לדוגמה: כיצד היא עתידה לנקות את החלונות מהם יש להסיר את כתמי הסיד והטיט: נייר עיתון וסכין מטבח המיועדת לגירוד אינם מספיקים, כי הסיכון לשריטות הוא גדול. חברת ניקיון מקצועית תעשה שימוש בכלי עבודה מתאימים עבור כל אזור בבית: ניקיון חיצוני לחלונות דורש היערכות מסוימת, מה לגבי הברקה קריסטלית ופוליש למרצפות מלוכלכות במיוחד (בהתאמה לסוג הרצפה כמובן: גרניט, שיש וכדומה). שורה תחתונה: אפשר להשאיר 'נקי' ואפשר להשאיר נקי! ובאחריות מלאה. הסיור הראשוני והשאלות המנחות יסייעו בידכם לדעת האם מדובר במקצועיות או בעבודה בעיניים.