להרחיק יונים – לתמיד

שתפו את הכתבה

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

מי שלא חווה זאת ממקור ראשון לא יבין, אך יונים מהוות בעיה אמיתית בסביבה הביתית. מעבר לאי הנעימות שבשהייה בסביבת יונים, הן עלולות להפיץ מחלות ומהוות סכנה של ממש לעתים. קיימות מגוון שיטות הפועלות על מנת לבצע הרחקת יונים לצמיתות, אך לא כולן אפקטיביות. נשאלת השאלה, מה יכולה להיות שיטה שאכן עובדת והאם דוקרנים ליונים הם הפיתרון האפקטיבי ביותר.

 

מדוע להרחיק יונים?

הרחקת יונים לצמיתות היא הכרח. יונים נחשבות לחיות הנוהגות לשוב ולקנן באותו מקום, וזהו מטרד של ממש. יונים עלולות להפיץ פרעושים וכינים. אך הדבר לא מסתיים בכך. גם מחלות מסוכנות יותר עלולות להיות מופצות על ידי יונים. וזה עוד מבלי לדבר על הרעש, הלכלוך ואי הנעימות. בין מגוון הפתרונות הקיימים כיום ומבטיחים הרחקת יונים לצמיתות, לא רבים מצליחים גם לעמוד באותה ההבטחה. הרחקת יונים היא כמובן משהו שנידרש לעשות במוקדם או במאוחר במידה והן הגיעו לתחום הבית שלנו, ולכן פיתרון של דוקרנים ליונים עשוי להיות מה שיכול לפתור את הבעיה, אך רק לפרק זמן קצר.

 

מהו הפיתרון האפקטיבי?

אחת השיטות הנפוצות להרחקת יונים היא הרחקה באמצעות דוקרנים ליונים. דוקרנים ליונים הם מבנה קטן העשוי מסיכות. את הדוקרנים מתקינים על אדן החלון וזאת כדי למנוע מהיונה להתיישב עליו. ההנחה היא כי יונה שתיגע בדוקרן במטרה להתיישב על אדן החלון תחווה פגיעה פיזית ולכן תחליט להתרחק מהמקום ולא להתיישב שם. ניתן למצוא מגוון סוגים של דוקרנים כנגד יונים. ישנם דוקרנים עשויים מחומרים כמו מתכת או פלסטיק כמו גם מחומרים נוספים. עיצובם של הדוקרנים למעשה אינו משנה כלל וכלל ואינו מאפשר גם הרחקת יונים לצמיתות. זוהי שיטה שאינה הוכחה כאפקטיבית בהרחקת יונים.

מסתבר כי היונים מפתחות מעין עמידות לדוקרנים. הן ישהו לידם או בקרבתם ולא יתרחקו מהמקום כמו שמצפים מי שמתקינים אותם. זאת משום שהיונים נשארות היכן שהן רגילות, על אף חוסר הנעימות.

שיטות נוספות להרחקה של יונים

במידה והשימוש בהרחקה באמצעות דוקרנים ליונים אינו נמצא כאפקטיבי, חשוב לדעת כי קיימות שיטות נוספות המאפשרות הרחקת יונים לצמיתות. כך למשל, קיימים מכשירים המאפשרים התקנה בסמוך למקום בו נמצאות היונים. המכשיר מייצר זרם חשמלי בעוצמות משתנות ונמוכות. היתרון בשימוש בשיטה זו על פני דוקרנים ליונים טמון בכך שהיונים אינן מסוגלות להתרגל לזרם החשמל המשתנה ועל כן הן לא שבות וחוזרות לקנן באותו מקום. היתרונות בשימוש במערכות מסוג זה הם רבים. המערכת מותאמת למצבי מזג אוויר משתנים, והיא מותקנת בצורה אסתטית אשר אינה פוגמת במראה הבית, בשונה מהדוקרנים הממוקמים בסמוך לאדן החלון. חשוב לציין שהשיטה אינה מסבה נזק פיזי ליונים, ואינה מסוכנת לבני אדם. היא מאפשרת הרחקת יונים לצמיתות בצורה יעילה ומהירה, ללא לכלוך וללא נזקים נוספים.

כתבות נוספות

אמנת השירות שלנו

התחייבות להגיש שירותי נקיון כלליים למגוון גופים פרטיים ומתחייבים לתוצאות ברבה הכי גבוהה הענקת שירותי נקיון לכלל קוחותינו באופן המכבד את  רצונותיהם, ולהביא לשביעות רצונם

לכל הצפה יש פיתרון נקי

אחת התופעות המוכרות בקרב משפחות רבות הן ההצפות המתרחשות דרך חורי הניקוז בבית. אין ספק כי התמודדות עם הצפה דורשת לא פעם תעצומות נפש ואנרגיות

מעוניינים בשירות של חברת ניקיון?

צרו איתנו קשר עוד היום